De kracht van uitzoomen
Ik schrijf dit vanaf het terras bij het Maarten Maartenshuis op Landgoed Zonheuvel (je weet wel, daar waar in september ook ProfitCon plaats vindt). Over een half uurtje verwacht ik hier Sonja, onze Operationeel manager, en Anouk, onze funnel-expert. We gaan een dagje brainstormen over onze funnels. Even uitzoomen en daarna weer inzoomen eigenlijk.
We zitten niet voor niets op Zonheuvel. Natuurlijk hadden we dit ook bij mij op kantoor kunnen doen. Stukken goedkoper, en scheelt ook reistijd. Of zelfs online. Helemaal lekker praktisch. Maar daar kiezen we bewust niet voor. Door even weg te zijn van kantoor, nemen we letterlijk afstand en creëren we ruimte om te kijken naar ons bedrijf. Om te kijken naar het grotere geheel. Wat is het grotere plaatje (uitzoomen) en hoe passen de diverse funnels, mails en producten daarin (inzoomen)?
Uitzoomen is een onderschatte vaardigheid. We kunnen allemaal heel goed inzoomen. Ons vastbijten in een vraagstuk. Mails beantwoorden. Bezig zijn. Voordat je het weet graaf je je vast in je eigen moeras. Een moeras van hard werken, lastige situaties, problemen met klanten en gewoon, dagelijkse ‘shit’. Door je daar dag in, dag uit in vast te bijten dwaal je soms af van je eigenlijke strategie. Sterker nog, soms ben je gewoon keihard met de verkeerde dingen bezig, en zie je niet dat er een uitweg uit je moeras is… achter je. En wat je ook niet ziet, is dat je moeras in een geweldig mooi natuurgebied ligt, inclusief groene velden met rode klaprozen waar je kunt genieten in de zon. Door regelmatig uit te zoomen, zie je de uitgang uit het moeras, maak je strategisch betere keuzes en heb je meer succes en plezier in je bedrijf.
Graag nodig ik jou uit om 6 & 7 september samen met mij (en 100 collega’s) uit te zoomen. Na 1,5 jaar anderhalve meter en talloze zoom-meetings (haha grappig) is het waarschijnlijk hoognodig om even goed afstand te nemen van je bedrijf. Kom op maandag naar Zonheuvel en boek er een overnachting bij (direct na je aanmelding krijg je informatie over hoe je dat met korting doet). Maandag en dinsdag geven we je dan alle ruimte om uit te zoomen, te brainstormen, te filosoferen, te kletsen en te lachen. En geloof me, naast heel veel plezier en inspiratie gaat je dat ook keiharde euro’s opleveren. Mijn keynote op dinsdag gaat over uitzoomen. Hoe je dat doet, wanneer je dat doet, hoe je daar klanten in begeleidt en nog veel meer.
Je moet alleen wel even je ticket bestellen.
Op ProfitCon.nl bestel je je ticket.
Tot dan!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!