Wat doe je met klanten die beter kunnen stoppen?
Heb jij klanten die overwegen te stoppen met hun bedrijf? Of heb jij klanten van wie jij van mening bent dat ze zouden moeten stoppen?
Dat zijn geen makkelijke gesprekken. Veel ondernemers zijn gekomen waar ze nu zijn dankzij een enorme dosis doorzettingsvermogen en overlevingsdrang. Stoppen komt niet altijd in hun vocabulaire voor. Maar doorgaan tot een faillissement erop volgt is een heel slecht plan. Weloverwogen stoppen zodat je met een schone lei verder kunt kan dan een veel betere zet zijn.
Ik maakte daar met Eénvandaag een mooi TV-item voor. Zie de video onderaan dit artikel.
Maar even terug naar jouw klanten die beter zouden kunnen stoppen: Ondernemers hebben jou, hun financieel deskundige, nodig om ze hierin te begeleiden. Om ze te laten zien dat stoppen ook een keuze is. En om ze te helpen dat ‘stoppen’ in goede banen te leiden. Dat vraagt van jou dan weer veel. Het vraagt dat je je eigen broodwinning ondergeschikt maakt aan wat de klant nodig heeft. Dat je gepassioneerd onthecht bent. Het vraagt ook van je dat je vragen gaat stellen voordat je antwoorden gaat geven. In essentie vraagt het van je dat je beschikt over persoonlijk leiderschap, marketing- en saleskwaliteiten, een visie, communicatieve vaardigheden en nog veel meer. Allemaal onderwerpen waar we je op ProfitCon graag in inspireren en versterken. We hebben de beste sprekers en het is hét virtuele event met de energie en resultaten van Live!
We geven je in deze 2 dagen alle ingrediënten om van jouw kantoor het kantoor van de toekomst te maken, waarbij je volledig omarmt dat de omstandigheden zijn zoals ze zijn. Inclusief Coronamaatregelen en onzekerheid. Daar gaan we mee dealen. Daar ga ik je bij helpen. Je gaat vanuit de omstandigheden kijken naar wat er wel kan. Hoe jij waarde kunt toevoegen aan het leven van jouw klant. Hoe jij jouw business winstgevend(er) kunt maken, zonder dat de omstandigheden eerst hoeven te verbeteren.
Ben je er bij?
Bestel je ticket op www.ProfitCon.nl en gebruik kortingscode dankfemke voor 100 euro extra voordeel!
Dan even terug naar mijn item bij Eénvandaag. Het is een heel mooi en oprecht item geworden. Met een voorbeeld van een ondernemer die gestopt is met zijn bedrijf (niet failliet, maar gestopt) en een ondernemer die een geweldige pivot heeft gemaakt. Na een initiële omzetdaling van 30% van de jaaromzet staat zijn bedrijf er nu zelfs beter voor dan vóór de crisis.
Hier kijk je het item terug:
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!